Tuesday 13 November 2012

Pulau Pinang - Sedikit pesanan untuk yang nak makan di Padang Kota

Trademark Pulau Pinang

Pada musim cuti sekolah ni pasti ramai yang plan hendak bercuti di Pulau Pinang kan ? Pulau Pinang merupakan tempat percutian yang ideal kerana mempunyai pantai yang cantik, tempat makan yang banyak terutamanya nasi kandar dan pasembor penang. Di Pulau Pinang pantai yang paling best semestinya Batu Feringhi.

Jika kita ke Pulau Pinang, pastinya tidak lengkap kalau tidak makan di Padang Kota. Pemandangannya memang cantik dengan hembusan angin dari laut, memang sangat-sangat best kalau makan dan lepak-lepak kat situ tetapi anda harus berhati-hati terutamanya orang yang baru pertama kali datang Pulau Pinang.

Apa sebabnya ? Bila kita duduk je kat meja yang disediakan, akan ada reramai orang yang akan tolong ambilkan order kat kita. Macam-macam yang mereka promotekan. Lepas sampai je makan yang telah diorder, terus kena bayar dan harganya semuanya sama je iaitu RM 8.00 untuk sepinggan makanan( masa kami kena aritu ), tak kiralah mee goreng ke, rojak ke, nasi goreng ke dan RM 4.00 untuk sebarang minuman. Semuanya harga sama je. Pasti ada yang tidak kenakan, camner boleh sama?

JAWAPANNYA : WAKENABEB

Jadi berhati-hatilah jika makan di Padang Kota. Moral dari cerita ni, jangan layan jika ada orang yang nak ambil order bila kita makan di Padang Kota. Orang yang ambil order tu, semuanya bukan pekerja kat gerai-gerai makan di situ pun. Mereka tu kerja sendiri iaitu tolong ambil order pastu order kat gerai-gerai yang ada di situ dan kenakan bil yang tinggi kat pelanggan.

Orang yang tidak pernah pergi pasti tidak tahu trick mereka ni. Banyak blog yang tidak cerita mengenai perkara-perkara sebegini dan kita sendiri pun tidak tahu benda-benda begini ada kat Malaysia. Dan yang buat tu pulak, orang yang sah-sah beragama Islam.

Maka adalah amat-amat digalakkan agar anda semua order sendiri kat gerai-gerai yang berkenaan. Boleh dapat harga yang murah lagi.

INGAT TAU !

 
 
 
 
 

 




6 comments:

  1. Replies
    1. Terima kasih
      saling tolong menolong utk kebaikan

      Delete
  2. Sy bru je mkn kt situ td,tp xde lak hrga sume sama je walaupn order dari diorg tu,

    ReplyDelete
  3. dia selalu jadi time cuti...ataupun weekend je...sy dok penang xmakan pun kat situ..kalau pergi pun bawak org je makan...selalu dok hati2 dgn peniaga tu,last2 kami yg terkena dgn diorg...ada lagi satu tpt makan yg menarik dr padang kota tu..menu pun banyak jgk..tpt tu rsnya org penang je yg pergi..xramai org luar yg tahu...makanan pun murah....padang brown@dlm bhs penang jd padang brom...boleh la try pergi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi tu...saya pi waktu cuti sekolah...
      nak kena try kat padang brom nanti.
      terima kasih atas share info

      Delete