Sunday 28 October 2012

Bercuti di Bandung - Part 4 - Kawah Putih

Hari ke3
 
Plan arini : Hotel Bandung >> Kawah Putih >> Kolam Air Panas >> Restoren Sindang Reret >> Bandung  
 
 
 
 
Bilik kami di atas tu
 
 Inilah hotel yang kami menginap selama 3 hari 4 malam. Nama hotel adalah hotel Patradisa. Hotel biasa saja tetapi kebersihannya memuaskan dan biliknya pun besar. Ianya merupakan sebuah banglo yang telah diubahsuai menjadi tempat menginapan. Makan tidak menjadi masalah kerana kita boleh order tetapi makanan yang terhad je. Tempat ni tidak lah terlalu jauh ke FO atau Pasar Baru tetapi kena naik angkotan.
Sarapan pagi yang disediakan
 
Sarapan pagi hanya satu menu sahaja tiada pilihan tetapi bagi aku memang sedap. Kena dengan tekak aku. Apa-apa yang disediakakan di hotel ini bagi aku memang sedaplah . Apa yang penting, bila kita turun baru mereka masak makanan untuk kita, so kena turun awallah.
 
Sedap-sedap walaupun ringkas
 

Jalan ke Kawah Putih

Pagi ini kami keluar dari hotel dalam pukul 9.00 am. Pak Supir kami dah tunggu sebelum pukul 9.00 pagi lagi. Memang time management pak supir kami tiptop. Sebelum tu lupa nak cerita, pak supir kami merupakan seorang yang baik, menepati masa dan banyak membantu. Nama pak supir kami, Pak Rohman, orang Sunda. Segala tiket-tiket masuk tempat pelancongan semua dia beli. Kadang-kadang tu boleh dapat spesial price lagi...hahaha

Pokok-pokok strawberi ditanam dalam beg plastik aje
Jalan ke Kawah Putih, kita akan tempuhi banyak kawasan tanaman strawberi dan kita boleh petik sendiri strawberi di sini. Kalau ada yang berminat tu bolehlah singgah dan rasa buah strawberi di sini manis-manis dan sedikit masam rasanya. Bagi aku, strawberi di sini rasanya lebih sedap dari Cameron Highland.

Kedai-kedai disepanjang jalan ke Kawah Putih

Signboard Kawah Putih
Perjalanan ke Kawah Putih mengambil masa dalam 3 jam lebih. Jadi seeloknya bertolaklah awal pagi contohnya dalam pukul 9 pagi ke. Kita akan lihat banyak pokok buluh di kiri kanan jalan ke Kawah Putih. Itu sebabnya banyak tempat makan di Bandung dindingnya bercirikan  buluh.



Tempat untuk naik tren...pak supir bleh berehat

Sebelum masuk, kita kena beli tiket dulu. Rasanya kami bayar dalam IDR 20K sorang. Tapi yang ini tidak berapa pastilah. Kita ada dua pilihan untuk naik ke Kawah Putih iaitu dengan kereta yang dibawa ataupun tren yang disediakan. Ramai pak supir yang suruh naik tren, so paham-pahamlah lama juga nak menunggu satu-satu tren tu. Masa terluang tu bolehlah pak-pak supir tu berehat. Bijak...bijak.. Kami macam biasalah naik kereta sampai ke atas..... terima kasih untuk pak supir yang bertimbang rasa. Tempat parkingnya luas dan banyak juga gerai yang menjual baju, buah strawberri dan lain-lain lagi.

Kantor informasi dan tempat parking di atas
Jalan untuk naik ke atas memang berliku dan hanya muat untuk satu kenderaan je. Jadi bila kenderaan bertembung, satu lagi kenderaan terpaksa berhenti untuk bagi laluan yang satu lagi jalan. Jauh juga perjalanannya, rasanya dalam 30 minit lebih.

Tidak banyak kenderaan yang parking di atas ni, rasa-rasanya dalam 3 buah je termasuk kenderaan kami. So mesti bijak tau untuk sapa-sapa yang plan untuk pergi ke Kawah Putih nanti. Jangan terlalu ikut sangat kata pak supir anda.

tempat informasi

Asap daripada kawah
Adalah amat digalakkan bawa mask ke sini. Bau sulfur memang kuat, kalau tidak pakai mask, kita mungkin tidak tahan berada lama di kawasan ini. Tempat ni pun sejuk jadi bawalah baju tebal. Mask ada juga dijual di pintu masuk ke kawah putih tapi harga aku tidak tau berapa.
 Di tepi tangga untuk turun ke kawah, ada penjual yang menjual batu-batu gunung berapi, belerang dan juga baja untuk tumbuhan.
Panoramanya

Cantik dan indah ciptaan Allah

berjalan-jalan
 
Panorama lagi



Ruangan infomasi



Kalau yang rajin membaca tu bleh la
Daripada apa yang aku perhatikan pengunjung ke Kawah Putih tidaklah seramai di Tangkuban Perahu. Dan Tangkuban Perahu lebih happening lagi dari di sini.


Perjalanan ke sebuah tasik

Dari sini pak supir kami hendak membawa kami ke satu tasik yang cantik katanya. Sia-sia saja kalau datang ke kawasan ini tidak melawat tasik tersebut. Tasik apa aku tidak ingat.

tanaman teh di sini

salah satu pintu gerbang

Cantik pemandangan di sini
 
cerita Heart rasanya lokasi di sini...kalau tidak silap

Inilah tasik yang dikatakan tu. Tapi masa kami pergi, airnya surut jadi tidaklah nampak terlampau menarik. Di kiri kanan terdapat banyak gerai yang menjual makanan dan cenderamata dan tempat ini memang menjadi tempat tumpuan orang-orang Indonesia. Orang Malaysia aku tidak jumpa pun di sini.

Ada bot untuk bersiar-siar dan banyak lagi kemudahan yang disediakan dan cuaca pun tidak terlalu panas... rasa nyaman je. Tempat ini bleh dimasukkan dalam itentary lawatan. Kami beli strawberri di sini dalam IDR 30K untuk 7 pek kesemuanya, sangat-sangat murah. Kalau di Cameron Highland, saiz 1 pek tu harganya dalam RM12.

tiket masuk
Acara seterusnya mandi di kolam air panas Walini. Airnya memang ada yang betul-betul panas. So sebelum pergi tu sediakan baju mandi ya. Tapi airnya tidak lah terlalu bersih sangat dan nampak macam berlumut sikit

Banyak orang jakarta

Yang ini kena bayar lagi tapi orang xde masuk pun

Sedang menunggu makanan
 
Dalam perjalanan balik, kami singgah makan di Restoren Sindang Reret. Cantik restoren ni. Konsepnya macam restoren nelayan di Tasik Titiwangsa.

Buat lauk sedap ni

Alhamdulillah...selesai
Disebabkan tahap kebuluran yang membuak-buak maka tidak sempat untuk diambil gambar makanan yang kami order. Nak kata sedap sangat tu tidak le. Aku lebih suka makanan di Kampung Daun lagi. Ikan Gurame memang anak-anak aku suka makan. Dan minuman yang paling aku suka Teh botol...sedap
Teh ni diberi percuma...rasanya tiap-tiap restoren memberi teh percuma
Restoren ini konsepnya kolam ikan dan sawah padi disebelahnya. Masa kami sampai, orang tidaklah terlalu ramai, jadi senang sikit untuk pilih tempat santap yang rasa selesa dan menarik.
 
Jalan pulang ke Bandung

Tempat wajib bergambar
Tempat tujuan seterusnya adalah Rumah Mode, Amanda, Kartika Sari dan Factory Outlet. Kami banyak habiskan masa di Rumah Mode dan orang memang punyalah ramai. Happening kat sini. Walaupun tiada perancangan untuk membeli belah di sini tapi seeloknya buatlah window shopping.

Rumah Mode lagi tapi gambar kurang jelas
Dah penat tawaf Rumah Mode dan makan ice-cream di salah satu cafe di sini, kami pergi McD untuk makan malam. Nak tahu rasanya sama atau tidak dengan yang Malaysia punya. Bila makan, lebih kurang sama je. Tapi sos kami bawa dari Malaysia. Apa yang bagusnya pekerjanya memang baik- baik belaka.

Brownies amanda
 
Dalamnya
Kami singgah untuk beli ole-ole di Amanda, orang boleh tahan ramainya, di sini boleh digunakan kad kredit. Begitu juga dengan Kartika Sari, kad kredit boleh digunakan. 

Brownies cheese

Rasa lapar... teringat2 kesedapan brownies cheese nie


Bolen
 

Lapar-lapar
Pekerja-pekerja di Amanda memang banyak membantu dan melayan kerenah pelangan yang seperti kita yang banyak bertanya itu dan ini. Di sini banyak jenis brownies, pisang bolen dan bermacam-macam mak- nenek untuk di makan. Janji bawa duit atau kad kredit je.

Kek lapis
Brownies kukus yang paling sedap adalah Amanda cheese. WOW Sedapnya.
Brownies coklat yang sedap dari SapuLidi. Kalau kartika Sari hanya Pisang Bolen dia kut. Tapi aku hanya suka Brownies saja. Kalau pergi Bandung lagi, aku tidak akan miss Brownies cheese Amanda.
Macam mana aku tidak ambil gambar brownies dari Kartika Sari tak tau.Kek lapis biasa-biasa sangat. Tidak beli pun takpa dah lah harganya dalam IDR 75K.

Selamat malam.

 
 

33 comments:

  1. Tasik tu namanya Telaga Patengan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa ianya lah...betoi tu
      Tapi masa tu...air surut...tak cantik sangat

      Delete
  2. salam...boleh send no phone pak supir bandung tu ke email saya florayanti@yahoo.com
    thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi boleh send nama pak supir tu tak.
      dia ada email tak..

      Delete
  3. Salam, boleh emailkan no telefon Pak supir ke email saya rienz.vieonna@gmail.com..
    Terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.rienz.vieonna@gmail.com & hasyafiy..boleh emailkan pada saya no contact pak supir tu..
      Rosta85@gmail.com

      Delete
  4. salam..nak.minta no fon pak.supir tu bole x.. email di izaman07@gmail.com. .tq

    ReplyDelete
  5. salam, nak tanye harga hotel yg awak duduk ni boleh?

    ReplyDelete
  6. Boleh email nom bor Pak Rohman Supir...TQ Tuan.
    atarmezi@gmail.com
    atarmezy@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. boleh email no. telefon supir kat sana..ezzan_980@yahoo.com.tq

    ReplyDelete
  8. mohon email contact no pak supir.. afzan.faiz@gmail.com Thank you.

    ReplyDelete
  9. As salam.. boleh tolongkan conctact no Pak supir yg baik hati tue.. terima kasih.

    ReplyDelete
  10. emailkan nama pak supir pada saya boleh di adlina1509@gmail.com?TQ

    ReplyDelete
  11. emailkan nama pak supir pada saya boleh di adlina1509@gmail.com?TQ

    ReplyDelete
  12. tolong emailkn no tel pak supir ke azlinda@llm.gov.my..tq...

    ReplyDelete
  13. Suka ur entry pasal Taman Safari and Kawah putih tu. Pak supir Rohman tu macam sgt baik. Dulu pak supir saya ambil x mau naik ke bhg atas Kawah Putih, punyalah lama kami tunggu tren.
    Boleh send contact pak supir ke saya juga? addinam@yahoo.com.my.
    Terima kasih banyak2 ye....

    ReplyDelete

  14. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete
  15. BOLEH TAU NO. PAK SUPIR TU?

    ReplyDelete
  16. salam. kalau tak keberatan, boleh emailkan no pak supir tu
    ahelaz73@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Salam,
    Jom pegi bandung murah jer 199rm per person for 3day 2night (included hotel, transport, and entrance fee)

    Tentative Program Day1
    *Tiba di airport Bandung
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch Check in Hotel
    *Toko Tiga ( Branded Jeans )
    *Membeli-belah di Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage, Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )
    *Dinner dan kembali ke Hotel

    Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Lunch
    *Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, Natural, etc)
    *Dinner & kembali ke Hotel

    Day3
    *Check out Hotel
    *rumah kain sulam kat taman kopo
    * cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    *Airport transfer

    Term and condition
    *included transportation for 3day2night type kereta 7seater all included
    *included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
    *included entrance fee tangkuban perahu sahaja
    *Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *minimum 6 pax *not included lunch and dinner
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

    Mohd Tony
    Whatapps / call / sms : +62 858 6137 8328 (fast response)
    Email : Tonytransportbandung@gmail.com

    ReplyDelete
  18. Pre order bagelen @ brownies kartika sari dan amanda fresh from bandung.
    Whatsapp ina 0192633431

    ReplyDelete
  19. Perlukan sgra...bole wasup jg 0126723490 k nur... tk byk ats bn2an

    ReplyDelete

  20. Asalamualaikum, promo tahun 2015!!
    Jom pegi bandung murah gilerr! hanya 235rm per person for 4day 3 night (*included hotel and transport)

    Tentative Program
    Day1
    *Tiba kat Bandung
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch & Check in Hotel
    *Toko Tiga ( Branded Jeans )
    *D'fashion factory outlet kain potong
    *Membeli-belah di Factory Outlet
    At Jalan Riau (Heritage,
    Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The
    Secret )
    *Dinner dan kembali ke Hotel

    Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, gossip,level, etc)

    Day3
    *kawah putih crater/trans studio indor themes park
    *rumah kain sulam kat taman kopo
    * cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *factory outlet area riau street macam the secret, heritage,oases, etc

    Day4
    *check out hotel
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    *paris van java shopping mall
    *Airport transfer


    Term and condition
    *included transportation for 4day3night type kereta 7seater all included
    *included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
    *rate is not included entrance fee
    *Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *rate 6 pax~235rm per person
    kalau 4 pax~275rm per person
    kalau 2pax~395rm per person
    *not included lunch and dinner
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

    sila contact kami untuk sebarang pertanyaan di :
    whatsapp +62 838 2178 9103 (fast response)
    email : icanyorke@yahoo.com
    bandung-indah.blogspot.com
    Bandung Amanah Tour & Transport

    ReplyDelete
  21. PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Salam kenal dari kami, Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional, santun dan peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer.


    Rate per Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa 14 jam/hari (8am to 10pm)
    *Include : fuel, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    Email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

    ReplyDelete
  22. PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Salam kenal dari kami, Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional, santun dan peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer.


    Rate per Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa 14 jam/hari (8am to 10pm)
    *Include : fuel, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    Email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

    ReplyDelete
  23. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883 / +622 203 9130
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung833@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

    ReplyDelete
  24. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883 / +622 203 9130
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung833@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

    ReplyDelete
  25. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

    pakej BAJET MURAH BUANGETTTTT BANDUNG (included : bilik hotel,buffet breakfast and transport). Murahnye......sampai mata lebam shock nye.

    butiran perjalanan (boleh tukar)
    Day 1
    > airport bandung or train station bandung
    >Pasar Baru
    >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
    >dinner at restaurant padang *sederhana

    Day 2
    >Gunung Tangkuban Parahu Crater
    >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
    >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
    >Strawberry and tea park
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
    >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


    day 3
    >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
    >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
    >cibaduyut street area barangan kulit
    >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
    >paris van java shopping mall
    >dinner at BML try the original bakso at bandung

    Day4
    >check out hotel bandung
    > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
    >Airport transfer


    *rate per person :
    RM370 per person if 2 person
    RM295 per person if 3 person
    RM260 per person if 4 person
    RM235 per person if 5 person
    RM230 per person if 6 person
    RM220 pdr person if 7 person

    *rate included
    ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
    ~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
    ~buffet breakfast

    *rate is not included
    ~lunch and dinner
    ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

    *no hidends charge

    kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    LAJU2 PM
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  26. PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!

    Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

    JOM TEMPAH LAJU2 SESANGAT MURAAAAAAH, MACAM HARGA DURIAN RUNNTUHHHHHHH

    Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

    ●7 seater 350K Rupiah

    ●8 seater innova 450K Rupiah

    ●9 seater pregio 500K Rupiah

    ●11 - 14 seater 600K Rupiah

    ●Toyota Commuter 15 seater 800K Rupiah

    ● Coaster / Van 18 seater 800K Rupiah

    Rate daily sewa Kereta included :
    ☆ Driver as a vip guide
    ☆ Fuel / Petrol / Minyak
    ☆ Tol / Highway ticket
    ☆ Parking charge
    ☆ 8am to 10pm tour
    ☆ no extra charge if pegi kawah putih crater or tangkuban perahu crater

    ■■ Bus charter
    • 31 Seater New jet bus
    • 47 Seater New jet bus
    • 59 Seater New jet bus


    kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  27. HORAS … !!! JOM KE MEDAN … !!! JOM KE DANAU TOBA … !!!
    SALAM KENAL TUAN AND PUAN . MINTA IZIN NAK IKUT PROMOTE KAT BLOG TUAN / PUAN

    PERKENALALKAN KAMI DARI AGENCY PELANCONGAN TIARA TOURS INDONESIA. KAMI ADALAH AGENCY PELANCONGAN YANG BER LICENSED DAN PROFESSIONAL. KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MELAWAT MURAH KE MEDAN, DANAU TOBA, BERASTAGI DAN TEMPAT – TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN.

    PAKEJ LAWATAN LAINNYA KE PADANG, BUKIT TINGGI, BANDA ACEH, PULAU SABANG, JAKARTA , BANDUNG, JOGYAKARTA , BALI, LOMBOK, MAKASAR, BUNAKEN, MENADO, TORAJA.

    PAKEJ DITEMPAH SANGAT MENARIK, HEMAT DAN LAYANAN BEST. PILIHAN HOTEL DAN BILIK BERSIH, MAKANAN MENU MELAYU / MOSLEM RESTAURAT (100 % HALAL ) DAN BERPASAL PERHIKMATAN KAMI DISOKONG BEBERAPA UNITS KERETA BARU DAN BUS PERSIARAN.

    DISINI KAMI BAGIKAN PAKEJ MELAWAT KE MEDAN DAN KE DANAU TOBA
    PROGRAM 04 HARI / 03 MALAM ( FULL SERVICE )
    TAK ADA EXTRA BAYAR.
    TAK ADA TIPU – TIPU !!!
    HARGA PAKEJ 04 HARI / 03 MALAM MYR : 380 (10 ORANG )
    HARGA PAKEJ 03 HARI / 02 MALAM MYR : 275 (10 ORANG )

    ITINERAY :

    DAY 1 : ARRIVAL – SIANTAR – PARAPAT
    ARRIVAL AT KUALANAMU INTERNATIONAL AIRPORT. AFTER CUSTOMS CLEARANCE, MEET OUR TOUR GUIDE/DRIVER WHO WILL TAKE YOU TO START THE TOURS BY USING TOURIST COACH OR VAN. TRANSFER TO THE RESTAURANT FOR YOUR LUNCH. DEPART TO PARAPAT ALONG THE ROAD WHICH OFFERS THE ENDLESS VIEW OF RUBBER AND OIL PALMS PLANTATIONS THROUGH THE JOURNEY. STOP SHOULD BE MADE AT PEMATANG SIANTAR FOR SHOPPING OF LOCAL PRODUCT SUCH AS KACANG TUMBUK “TING TING, TENG TENG”, OTHER SNACKS ETC. ARRIVED IN PARAPAT THEN CHECK IN TO HOTEL. THE REST OF THE DAY IS FREE ON YOUR OWN LEISURE. DINNER WILL AT RESTAURANT

    DAY 2 : SAMOSIR ISLAND – BERASTAGI
    BREAKFAST AT HOTEL. BY BOAT / FERRY VISIT TOMOK VILLAGE, TO SEE THE TOMBS OF THE KING OMPU SIDABUTAR & SHOPPING PLACE. AMBARITA VILLAGE, TO SEE THE TRADITIONAL BATAK VILLAGE WITH ANCIENT MEGALITHIC FURNITURES. RETURN TO PARAPAT FOR LUNCH AT LOCAL RESTAURANT. AFTERWARDS PROCEED TO BERASTAGI–A MOUNTAINS RESORT WITH IT’S REFRESHING WEATHER AND MAGNIFICENT MOUNTAINS SCENERY WHICH HAS AN ABUNDANCE OF FLOWERS, VEGETABLES AND FRUITS. EN-ROUTE STOPS AT PANORAMA SIMARJARUNJUNG , SIPISO-PISO WATERFALL. ARRIVED IN BRASTAGI THEN TO VISIT THE CENTRAL FRUITS MARKET (SHOPPING PLACE). AFTERNOON CHECK IN TO HOTEL. DINNER WIL BE SERVED IN RESTAURANT.

    DAY 3 : BERASTAGI – MEDAN
    AFTER BREAKFAST. PROCEED FOR TWO HOURS DOWN THE HILL TO MEDAN. VISIT LUMBINI PARK. ARRIVAL IN MEDAN CITY SIGHT SEEING TO VISIT A SEVERAL INTEREST SUCH AS THE MAIMOON PALACE, AL-MATSHUN GRAND MOSQUE. LUNCH AT THE LOCAL RESTAURANT, AND THEN PROCEED TO THE SHOPPING AREAS AS FOLLOW DANAR HADI BATIK EMPERIUM AND OTHERS WHOLE BATIK SELLERS IN MEDAN, INCLUDING TO PASAR IKAN MARKET AND MALLS. CHECK IN TO HOTEL FOR ACCOMMODATION. DINNER AT RESTAURANT.

    DAY 4 : HOTEL – AIRPORT
    AFTER BREAKFAST AT HOTEL. FREE PROGRAM UNTIL TIME TRANSFER TO THE AIRPORT FOR YOUR FLIGHT HOME.



    SERVICES TERMASUK :
    • TRANSPORT
    • PEMANDU PELANCONGAN
    • HOTEL 3 BINTANG
    • BREAKFAST 3X
    • MAKAN TENGAH HARI 3X
    • DINNER 3X
    • SEWA KAPAN KE SAMOSIR ISLAND
    • KARCIS / TIKET MASUK KE TEMPAT MENARIK
    • MINERAL WATER

    BILA NAK MELAWAT KE MEDAN, SILA CONTACT DAN TEMPAH PAKEJ DI :
    TIARA TOURS INDONESIA
    JLN. PANGLIMA DENAI NO. 76 MEDAN, 20227
    LICENSED : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
    TEL/FAX : +6261 - 733 59 765
    EMAIL : tiaratoursindonesia@gmail.com
    HP / WA +6281383535091
    HP / WA +6285358982828
    HP / WA +6285762820068

    TERSEDIA LAYANAN SEWA KERETA DAN BUS PERSIARAN :
    TOYOTA AVANZA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
    SUZUKI ERITGA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
    INOVA REBORN (05 ORANG ) MYR 175 / HARI
    ISUZU ELF (11 ORANG ) MYR 235 / HARI
    TOYOTA HIACE (11 ORANG ) MYR 320 / HARI
    MEDIUM BUS ( 27 ORANG ) MYR 500 / HARI

    NOTE :
    HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK : DRIVER AND PATROL

    ReplyDelete